LinkedIn-bedrijfspagina
Van alle sociale media-platforms die er vandaag de dag bestaan, is LinkedIn met stipt de belangrijkste voor uw bedrijf. De belangrijkste kenmerken van LinkedIn legden we al eens eerder uit, maar wist u ook dat LinkedIn vele malen effectiever is in het genereren van leads ten opzichte van andere platforms? Een goed scorende LinkedIn-bedrijfspagina ontstaat echter niet vanzelf. Vanoo Media vertelt u waar u op moet letten bij het inrichten en onderhouden van uw bedrijfspagina op dit zakelijke netwerk.
Uw sociale visitekaartje: de LinkedIn-bedrijfspagina
Uw website is natuurlijk een belangrijk visitekaartje, maar uw bedrijfspagina op LinkedIn is dat ook. Het grote verschil is dat u direct met uw doelgroep in contact kunt komen op LinkedIn. Deze interactie met andere individuen – bijvoorbeeld door vind-ik-leuks en reacties op uw bericht – zorgt ervoor dat uw content weer met hun LinkedIn-netwerken worden gedeeld. Deze personen zijn misschien nog niet bekend met uw bedrijf en zullen dus misschien op uw bedrijfspagina klikken om meer over u te weten te komen. Een goed ingerichte en gevulde bedrijfspagina kan op deze manier leiden tot nieuwe leads en conversies! Zorg er dus voor dat uw bedrijfspagina tip-top in orde is. Let vooral op:
- Eén beeld zegt meer dan duizend woorden: zorg voor een scherp en herkenbaar logo en een achtergrondafbeelding die bij uw onderneming past. Dit kan bijvoorbeeld een foto zijn van een afgerond project waar u trots op bent, of een meer algemeen beeld. Een landbouwbedrijf kan bijvoorbeeld een mooi bollenveld als banner gebruiken.
- Een pakkende slogan: de slogan is maximaal 120 tekens lang en is vaak het eerste wat LinkedIn-gebruikers zien van uw bedrijfspagina. Schrijf daarom kort en bondig op wat uw bedrijf voor uw doelgroep kunt betekenen. Enthousiasmeer!
- Complete bedrijfsinformatie: zijn mensen geïnteresseerd geworden na het lezen van uw slogan? Dan zullen ze vast en zeker op zoek zijn naar meer informatie over uw bedrijf. Deze informatie vinden ze in de bedrijfsinformatie op LinkedIn. De omschrijving van uw bedrijf beslaat maximaal 2000 tekens, dus ook hier geldt: houd het kort en bondig! En hoewel LinkedIn onmisbaar is in uw marketingstrategie, is het geen reclamebord. Liever lezen mensen een verhaal over de missie van uw bedrijf en hoe u de doelgroep kunt helpen dan een opsomming van uw producten. Daarnaast kunt u uw specialismen uitlichten, zodat u nog beter gevonden wordt op het platform. Alles is erop gericht om meer klanten te krijgen: zorg dus voor een goede vindbaarheid.
Een goed uitgezette strategie is onmisbaar
Het onderhouden van een bedrijfspagina op sociale media, waaronder LinkedIn, wordt vaak zwaar onderschat. Dit terwijl wat extra tijd en aandacht voor uw LinkedIn-pagina een flinke boost kunnen geven aan uw bedrijf. Het is dan wel belangrijk dat u aan de slag gaat aan de hand van een duidelijke strategie. Schrijf daarom – voordat u begint – een plan van aanpak voor uw LinkedIn-activiteiten. Leg in ieder geval het volgende vast in uw plan van aanpak:
- Online bedrijfsidentiteit: wat wilt u namens uw organisatie uitdragen? Zijn bepaalde waarden erg belangrijk voor uw bedrijf, zoals duurzaamheid of betrokkenheid bij de maatschappij? Laat deze waarden vervolgens terugkomen op uw bedrijfspagina en de content die u op LinkedIn publiceert.
- Uw ideale doelgroep: welke doelgroep wilt u graag bereiken met uw LinkedIn-activiteiten? Welke content geschikt is en in welke taal en toon deze is geschreven, is namelijk afhankelijk van uw gewenste publiek. Content voor B2B in dezelfde sector of industrie vraagt namelijk om andere tekstuele trekjes dan content voor particuliere klanten.
- Interessante content: goede content die interessant is voor uw doelgroep komt niet zomaar uit de lucht vallen. Bedenk daarom van tevoren over welke thema’s u content wilt gaan maken en in welk format. Dit kan een ‘snelle’ post zijn, maar u kunt bijvoorbeeld ook een video maken van uw bedrijf of interviews afnemen met tevreden klanten (testimonials) en werknemers (‘employer advocacy’). Voor de beste resultaten is het belangrijk dat u ongeveer drie keer per week wat op LinkedIn plaatst, maar nóg belangrijker is dat de content van goede kwaliteit is. Lukt het dus om maar eens per week wat te plaatsen? Geen probleem! Zolang het relevant is voor de doelgroep, zit u goed. Tip: maak een contentkalender waarin u bijhoudt wanneer u welke content plaatst. Zo blijft u consistent en wordt uw LinkedIn-content effectiever in het genereren van leads voor uw bedrijf. En dat is natuurlijk waar het om draait.
Ook alles uit uw LinkedIn-bedrijfspagina halen?
Kortom: met een goede LinkedIn-bedrijfspagina en een uitgedachte strategie kunt u al een heel eind komen. De uitvoering ervan kan echter veel tijd kosten die u misschien zelf niet heeft. Daarnaast heeft LinkedIn nog veel meer mogelijkheden voor het uitlichten van uw bedrijf, zoals gerichte advertenties en het plaatsen van vacatures. De marketing- en communicatiespecialisten van Vanoo Media helpen u graag bij het opstellen, uitvoeren en onderhouden van uw LinkedIn-strategie en -bedrijfspagina! Kunt u onze hulp goed gebruiken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Samen met u zetten we uw bedrijf effectief op de (online) kaart!