Blog - Vanoo Media Webdesign & Online Marketing

BLOG

Lees hier de nieuwste blogs van Vanoo Media! Wij posten maandelijks interessante artikelen met tips,
informatie, nieuws en de laatste trends op het gebied van webdesign en online marketing.

Tips om uw website te verbeteren in 2023

Het nieuwe jaar is begonnen en veel mensen hebben met zichzelf afgesproken om zich aan de goede voornemens te houden. Ook ondernemers kunnen goede voornemens hebben. Zo kunnen ze zich voornemen om hun website of online vindbaarheid te verbeteren. In deze blogs geven we een aantal tips die u snel kunt implementeren zodat uw website [...]

Eerste indrukken van uw website of social media verbeteren

Tijd is kostbaar. De hersenen van mensen zijn op zo’n manier ingesteld dat de eerste indrukken vaak leidend zijn tijdens het vormen van een mening over iets of iemand. Het is daarom van groot belang om goed na te denken over de eerste indruk van uw website of uw socialmediakanalen. Een website die niet meteen [...]

Beste tijden om te posten op social media

Social media zijn tegenwoordig één van de meest gebruikte kanalen om advertenties te plaatsen. Het bereiken van een specifieke doelgroep is door social media een stuk eenvoudiger geworden. Daarnaast geeft het duidelijke inzichten in hoe advertenties presteren en door wie deze advertenties bekeken worden. Om een social mediacampagne te laten slagen, moet u echter wel [...]

Google Mijn Bedrijf-posts

Google Mijn Bedrijf is één van de handigste functies van Google wat betreft het vindbaar maken van uw bedrijf. U weet waarschijnlijk wel dat als u naar een bedrijf zoekt, er aan de rechterkant een groot blok verschijnt met allerlei informatie over dit bedrijf. Zo ziet u in een opslag wat het adres is, wat [...]

Website vertalen? 4 voordelen

Waar we vroeger nog afhankelijk waren van de winkels in de winkelstraat, kunnen we nu overal ter wereld shoppen. Met één simpele klik bevindt u zich op grote online winkelsites als Amazon, eBay en zelfs die van uw favoriete kledingwinkel. Veel van deze namen richten zich, naast de Nederlandse markt, ook op talloze andere landen. [...]

Vacatures op social media

Als werkgever bent u wellicht op zoek naar versterking, maar na een hoop verwoede pogingen is uw vacature nog steeds niet vervuld. Het is u waarschijnlijk niet ontgaan: de arbeidsmarkt is op dit moment enorm krap. Daarom kan het lastig zijn om geschikt personeel te vinden, benaderen en aan te nemen. Een manier die hierbij [...]

Google Analytics 4: wie, wat, hoe en waarom?

Wanneer u een website heeft, is het wel belangrijk dat u weet hoe deze website presteert. U wilt immers wel (potentiële) klanten voorzien van goede informatie over uw bedrijf én nieuwe klanten aantrekken. Een manier om dit bij te houden, is om gebruik te maken van website-analytics. Een veelgebruikte tool hiervoor is Google Analytics, ook [...]

WooCommerce voor uw webshop

Het laten bezorgen van onze boodschappen, de bizarre opkomst van diverse flitsbezorgers, de miljoenenwinst van PostNL en de populariteit van afhaalmaaltijden: de maatschappij en ons gedrag is in snel tempo aan het veranderen. Niet alleen de coronacrisis is hiervan de oorzaak geweest, maar ook het feit dat online bestellen nog nooit zo makkelijk en snel [...]

De voordelen van bloggen

Brengt u regelmatig een bezoekje aan ons blog? Dan hoeven we wellicht de voordelen van het bloggen u niet meer uit te leggen, want uw herhalende bezoeken illustreren al waarom bloggen zo gunstig is voor uw bedrijf. In het verleden waren ondernemers nogal sceptisch over het nut van bloggen, maar met de groei van het [...]

De kracht van inhakers

Op het eerste gezicht lijken Garfielddag (19 juni), Luizendag (9 maart) en Mosterddag (6 augustus) niet erg relevant voor uw onderneming. Al helemaal niet voor uw advocatenkantoor of dakdekkersbedrijf, maar voor strip- en boekhandels, kappers en horecaondernemingen zijn het juist dé ideale dagen voor het plaatsen van een goede post op Facebook, Instagram of een [...]

Conversie verhogen

U heeft net een mooie website laten realiseren. Naast dat het oog ook iets wilt, is het ook belangrijk dat uw digitale visitekaartje zich vertaalt in succesvolle transacties met zowel nieuwe als bestaande klanten. In het online marketing-wereldje heet dit ook wel het ‘verhogen van de conversie’. Dit gebeurt niet alleen door het hebben van [...]

Toegankelijke formulieren

Uw website is uw online visitekaartje. Het doel is dan ook om gemakkelijk en snel in contact te kunnen komen met potentiële klanten. Een veelgebruikt instrument hiervoor zijn formulieren, zoals contactformulieren en offerteformulieren. Deze pagina’s op uw website vormen een gemakkelijke manier om informatie op te vragen, een bestelling te plaatsen, een afspraak in te [...]

Een goede ‘Over ons’-pagina: 5 tips

Vaak wordt ‘ie vergeten, maar de ‘Over ons’-pagina is misschien wel de belangrijkste pagina op uw website! Deze pagina biedt u namelijk de kans om een podium voor uzelf, uw team en uw onderneming te creëren. Twijfelaars worden over de streep getrokken wanneer ze zien hoe uw bedrijf kan helpen bij het oplossen van uw [...]

Navigatiestructuur

We kennen het allemaal. Je belandt op een website en kunt maar niet vinden wat je zoekt. De navigatie is een belangrijk onderdeel tijdens de website ontwikkeling. Wij ondersteunen u hierin, maar geven in dit blog alvast wat handvaten. Een goede navigatiestructuur is een belangrijk onderdeel van elke succesvolle website. Het is de sleutel tot [...]

WhatsApp-button

Op persoonlijk vlak bent u vast wel bekend met WhatsApp. Volgens Coosto gebruiken maar liefst 12,4 miljoen Nederlanders deze gratis berichtendienst voor de smartphone. Het aantal bedrijven dat gebruikmaakt van WhatsApp ligt echter een stuk lager. Met andere woorden: het overgrote deel van uw klanten gebruikt WhatsApp, maar uw bedrijf waarschijnlijk (nog) niet. Dit terwijl [...]

Toegankelijke teksten

U schrijft een tekst omdat u wilt dat uw lezer er iets mee kan. U wilt uw lezer bijvoorbeeld overhalen om uw product of dienst te kiezen, of u wilt meer informatie geven over uw producten of diensten. Maar wist u dat veel mensen moeite hebben met het begrijpen van bedrijfscommunicatie? Wanneer u de tekst [...]

Facebook-bedrijfspagina

Als ondernemer is het hebben van een goede Facebook-bedrijfspagina onmisbaar. Wanneer een potentiële klant uw bedrijfsnaam in Google zoekt, is de kans namelijk groot dat uw Facebook-pagina bovenaan de zoekresultaten verschijnt. Om er vervolgens voor te zorgen dat deze potentiële klant ook écht een betalende klant wordt, is het belangrijk dat u uw Facebook-bedrijfspagina zo [...]

Call to action

Wanneer u een klant naar uw website trekt, wilt u natuurlijk wel dat ze ook actie ondernemen. Denk hierbij aan het downloaden van een brochure, het bekijken van uw portfolio, een offerte opvragen of een product bestellen in de webshop. Door deze zogenoemde conversies kunt u namelijk websitebezoekers omtoveren tot betalende, waardevolle relaties (ook wel [...]

Logo ontwerp

Het ontwerpen van een logo krijgt niet altijd de aandacht die het verdient. Dit moet anders: een goed logo ontwerp bepaalt namelijk of het merk of product serieus genomen wordt. Uw logo moet dus herkenbaar zijn voor uw doelgroep en kunnen onderscheiden van al uw concurrenten. Uw logo, naast uw bedrijfsnaam, is toch wel het [...]

LinkedIn-bedrijfspagina

Van alle sociale media-platforms die er vandaag de dag bestaan, is LinkedIn met stipt de belangrijkste voor uw bedrijf. De belangrijkste kenmerken van LinkedIn legden we al eens eerder uit, maar wist u ook dat LinkedIn vele malen effectiever is in het genereren van leads ten opzichte van andere platforms? Een goed scorende LinkedIn-bedrijfspagina ontstaat [...]

Startende ondernemer

Waar moet u aan denken? Een nieuwe onderneming beginnen: wij van Vanoo Media weten als geen ander hoe spannend dat is. Een startende ondernemer staat voor veel uitdagingen, van het schrijven tot een businessplan tot administratieve rompslomp en van het vinden van een ruimte tot het (online) presenteren van uw nieuwe bedrijf. Over dat laatste [...]

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Een mooie en functionele website online? Dan wilt u natuurlijk wel dat ‘ie ook goed gevonden wordt in zoekmachines als Google, Yahoo! en Bing. Er zijn twee mogelijkheden om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te verschijnen: SEO en SEA. Maar wat houden deze twee strategieën in en wat is precies het verschil? Vanoo Media [...]

Review marketing

Waarom zijn goede reviews zo belangrijk?Uit onderzoek blijkt dat minstens 80% van de Nederlanders de reviews leest voordat ze in zee gaan met een bedrijf, product of service. Het is immers een goede manier om erachter te komen hoe anderen het product of de dienst écht hebben ervaren, in plaats van hoe het bedrijf zichzelf [...]

FAQ-pagina: wat, waarom en hoe?

In de tijd van het internet draait het allemaal om snel, sneller snelst. Het internet is er namelijk om het ons gemakkelijk te maken, toch? Met zo veel keuzes en opties om af te wegen en een stortvloed aan informatie binnen handbereik, is het niet zo gek dat we ook met steeds meer vragen komen [...]

Tips voor adverteren rond de feestdagen!

Bij Vanoo Media vinden we kerst de mooiste tijd van het jaar. Niet alleen vanwege de gezelligheid met familie en vrienden – dit jaar natuurlijk op afstand – maar ook op zakelijk vlak. December is namelijk dé maand waarin u als bedrijf creatief aan de slag kan gaan met uw website, webshop en social media. [...]

Waarom is een favicon belangrijk?

U kent het vast wel: even snel wat opzoeken op die ene site. Soms weet u het websiteadres uit uw hoofd, maar vaker zal u daar toch een zoekmachine als Google voor gebruiken. Hoe weet u dan welke site de juiste is? De titel speelt natuurlijk een rol, maar wat een grotere rol speelt – [...]

Waarom WordPress?

Waarom WordPress?Met meer dan 60 miljoen downloads is WordPress het meest gebruikte content managementsysteem (CMS) wereldwijd. En dit is natuurlijk niet voor niets: het is namelijk een stevige en tegelijk simpele basis voor uw website. Ook bij Vanoo Media houden we van WordPress. Dankzij dit systeem hebben we al meer dan 600 websites mogen lanceren [...]

SEO-vriendelijke blog

Bloggen is een fantastische manier om uw expertise te laten zien aan (aanstaande) klanten. U kunt bijvoorbeeld wat meer uitweiden over een actueel project of schrijven over de nieuwste ontwikkelingen in uw vakgebied. Een blog is dus een goed middel om meer bezoekers naar uw website te krijgen, maar dit gebeurt niet vanzelf. Het succes [...]

Blog Instagram tips & tricks

Bij Instagram denkt u misschien niet meteen aan nieuwe mogelijkheden voor uw onderneming, maar niets is minder waar. Dit social media platform is razend populair en steeds meer ondernemers beginnen de mogelijkheden te zien die het te bieden heeft. Instagram – mits goed ingezet door middel van een strakke strategie – kan zorgen voor een [...]

Mobiel vs Desktopgebruikers

Tegenwoordig kunnen we alles met onze geliefde smartphone. Van een snelle hap bestellen tot videobellen en van vakantiefilms maken tot beleggen: de mogelijkheden zijn eindeloos! Het is dan ook geen verrassing dat we steeds meer met onze telefoon doen, waaronder informatie opzoeken en bestellingen plaatsen bij webshops. Voor u als ondernemer is het daarom belangrijk [...]

Lay-out website

Het belangrijkste doel van een website is bezoekers informeren over uw bedrijf en bijbehorende services of producten. Dat klinkt misschien logisch, maar een groot deel van de websites op het internet slagen er niet in om goed in te spelen op de wensen en het gedrag van de bezoekers van de websites. Het is een [...]

Start uw webshop!

5 tips voor een succesvolle online shop Tegenwoordig gebeurt er steeds meer online. Consumenten verwachten steeds vaker de producten ook online te kunnen bestellen en haken sneller af wanneer dit niet mogelijk is. Voor veel ondernemingen wordt een webshop dan ook steeds aantrekkelijker. Of het nu een aanvulling is op uw fysieke winkel of juist [...]

Wat is SEO?

Wat is SEO? SEO is een verzameling van technieken en staat voor Search Engine Optimization, of in het Nederlands: zoekmachineoptimalisatie. Zoekmachineoptimalisatie is een vorm van online marketing, gericht op het verhogen van de positie van een website of webshop in zoekmachines. Dit houdt in dat websites of webshops op een bepaalde manier worden geoptimaliseerd om [...]

Rechtenvrije afbeeldingen

Bijna iedere foto die op internet te vinden is bevat auteursrechten. U mag dus niet zomaar een afbeelding van Google af halen en deze op uw website plaatsen zonder schriftelijke toestemming van de auteur. Daarom zijn er verschillende websites die rechtenvrije afbeeldingen bij elkaar verzamelen. Op deze websites zijn er veel mooie foto’s te vinden [...]

Drukwerk

Drukwerk is een belangrijk onderdeel van uw marketing. Denk bijvoorbeeld aan visitekaartjes, briefpapier, flyers of posters. Wanneer u uw visitekaartje geeft, post verstuurt of een folder of flyer verspreidt, is het van groot belang dat uw onderneming herkenbaar is. Door een design te laten maken met uw logo en passend bij de huisstijl van uw [...]

Website Trends 2020

Welke online trends brengt 2020 ons? Lees hier dé trends op het gebied van online marketing. Stories blijven steeds meer groeien Sinds 2013 is deze ontwikkeling geïntroduceerd door Snapchat. Door middel van stories is het mogelijk om een foto of video voor 24 uur met jouw netwerk te delen en vervolgens verdwijnt het content.Meerdere social [...]

Social Media

Social media is een onderdeel van online marketing dat steeds belangrijker wordt. De online platformen hebben tegenwoordig ook bedrijfspagina’s waar u allerlei informatie en beeldmateriaal kunt plaatsen en promoten. Hierdoor kunt u een geheel nieuwe potentiële klantengroep benaderen. Naast vindbaarheid in Google kan ook het gebruik van social media voor een hogere conversie zorgen. Diverse [...]

SSL certificaat

Bent u op de hoogte wat het belang is van het slotje in uw adresbalk? Het slotje betekent dat al het verkeer op een website wordt versleuteld met een SSL certificaat. Dit is een klein gegevensbestand dat ervoor zorgt dat alle communicatie tussen de website en bezoekers in versleutelde vorm wordt verstuurd. Een SSL certificaat [...]

Landingspagina’s

Een specifiek product of dienst vindbaar maken in de zoekmachines? Dan is een landingspagina een efficiënte optie. Een landingspagina is een pagina op uw website die specifiek ingericht is voor bezoekers die binnenkomen (landen) op die pagina. De bezoeker kan landen op deze pagina via een bepaalde zoekopdracht of bijvoorbeeld een online campagne die hem [...]

Responsive Webdesign

Responsive Webdesign is een veelgebruikte term in de wereld van webdesign. De term wordt vaak afgekort tot RWD. Er zijn steeds meer verschillende formaten beeldschermen waar een website op bekeken kan worden. Een website voor een desktop moet er anders uitzien dan een mobiele website. Hier komt Responsive Webdesign in beeld. RWD zorgt ervoor dat [...]

Startende Ondernemer

Bent u van plan een eigen onderneming te starten? Dan moet u weten dat een startende ondernemer voor veel uitdagingen staat. Naast alle werkzaamheden en activiteiten die komen kijken bij het opstarten van een eigen onderneming, is er ook nog zoiets als de presentatie van het bedrijf. Maar maakt u zich geen zorgen, wij van […]

Huisstijl ontwikkelen

Een huisstijl is de visuele presentatie van uw bedrijf. Door een huisstijl te ontwerpen die echt bij uw onderneming past, vergroot u de naamsbekendheid. Dit doen wij van Vanoo Media graag voor u! Allereerst kijken wij naar het logo van uw bedrijf, in welk thema dit gemaakt is, welk beeldmerk, lettertype en nog meer aspecten. [...]

LinkedIn

LinkedIn is dé netwerksite ontwikkeld voor zakelijk gebruik. Het doel is om professionals van over de hele wereld in contact met elkaar te brengen. LinkedIn is een handige tool als je op zoek bent naar nieuwe medewerkers of informatie over bedrijven. Daarnaast is het ook geschikt om zakelijke contacten te maken en/of onderhouden en het […]

SEO teksten

Wanneer u over een website beschikt, wilt u natuurlijk dat deze hoog eindigt in de zoekmachines zoals Google. Hoe hoger de website staat, hoe groter de kans dat een bezoeker op uw website belandt. Maar hoe zorg je hier nu precies voor? Dat weten wij van Vanoo Media! Wij schrijven teksten met behulp van Search […]

Promotievideo

Een promotievideo is ideaal om uw bedrijf online te presenteren aan een groot publiek. Steeds meer mensen willen snel en effectief geïnformeerd worden. Uit onderzoek is dan ook gebleken dat online video’s beter worden bekeken dan teksten. Ook wordt de inhoud beter onthouden, dit omdat video de aandacht trekt en mensen prikkelt. De combinatie van […]

Google Reviews

U kent ze vast wel; de sterren die bij een bedrijfsvermelding op Google staan. Hoe beter de review, hoe meer sterren! Wat zijn de voordelen van een goede review? En wat kan een bedrijf doen om slechte recensies te voorkomen? Via Google reviews kunnen klanten een recensie achterlaten over uw bedrijf. Google reviews is onderdeel […]

Blog Google Mijn Bedrijf

Wanneer u naar een bedrijf zoekt op Google, ziet u vaak aan de rechterkant informatie verschijnen over dit bedrijf. Dit is ‘Google Mijn Bedrijf’ vermelding. Wanneer u een Google Mijn Bedrijf laat aanmaken voor uw bedrijf, kunnen klanten snel en overzichtelijk allerlei informatie bekijken over uw bedrijf. Zo zien zij bijvoorbeeld adresgegevens, openingstijden, uitgelichte diensten, […]

Blog AVG privacy

Het is vandaag de dag van de privacy! Het kan u niet ontgaan zijn: afgelopen jaar is er veel aandacht aan onze privacy besteed met de invoer van de nieuwe privacywet. Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) die de bescherming van persoonsgegevens binnen de Europese Unie moet garanderen. Voor consumenten betekent […]