Mobiel vs Desktopgebruikers
Tegenwoordig kunnen we alles met onze geliefde smartphone. Van een snelle hap bestellen tot videobellen en van vakantiefilms maken tot beleggen: de mogelijkheden zijn eindeloos! Het is dan ook geen verrassing dat we steeds meer met onze telefoon doen, waaronder informatie opzoeken en bestellingen plaatsen bij webshops. Voor u als ondernemer is het daarom belangrijk om het gedrag van uw bezoekers te weten, te begrijpen en erop te reageren.
B2B, B2C, hoge of lage betrokkenheid: beïnvloedende factoren
Of uw gebruikers vooral via hun mobiele telefoon of hun laptop komen, hangt af van een aantal factoren. Ten eerste: zijn uw producten en/of services gefocust op business to consumer (B2C), business to business (B2B), of allebei? Voor B2B commercie wordt de meeste informatie opgezocht via desktop, en worden ook de meeste aankopen gedaan over desktop. Dit komt omdat zulke aankopen vaak hogere betrokkenheid vragen, vanwege grotere investeringswaarde.
Voor B2C commercie is dit tot op zekere hoogte ook zo. Consumenten op zoek naar een nieuwe vloer zullen dit vaker via de desktop doen dan via hun mobiel, maar kappersbezoeken zullen via de mobiel worden ingepland. De reden is simpel. Voor producten en services die een hogere betrokkenheid eisen, nemen mensen vaker rustig de tijd en gaan er écht even voor zitten. Producten en services met een lagere betrokkenheid, zoals routineaankopen, worden snel via de telefoon gemaakt in bijvoorbeeld een lunchpauze of tijdens een treinreis.
Maak het uw klanten makkelijk met optimaal webdesign
Misschien wel de belangrijkste factor is het design van uw website. U herkent het zelf misschien wel. U wilt even snel tussendoor wat opzoeken op uw mobiel, maar de website is overladen met advertenties, enorme afbeeldingen waardoor u eindeloos moet scrollen, om dan te zien dat de helft van de tekst van het scherm ‘wegvalt’. Irritant! Zorg er dus voor dat u zelf deze fout niet maakt. De oplossing: een responsive webdesign, die zich feilloos aanpast aan het apparaat waar de website op bekeken wordt. Zo werkt uw site optimaal voor zowel desktopgebruikers als mobiele gebruikers. Vanoo Media is hierin gespecialiseerd en helpt u graag.
Daarnaast maken zoekmachines als Google ook onderscheid tussen zoekopdrachten gemaakt via desktop en via een mobiele telefoon. Hoe beter je website mobiel werkt, hoe hoger deze in de ranking komt en hoe beter deze wordt gevonden door (potentiële) klanten. Door middel van mobiele Search Engine Optimization (SEO) helpt Vanoo Media u naar de top van de zoekmachine!
[…] uw website bezoeken, of ze het nu vanaf kantoor doen of via hun smartphone in de trein – met alle voordelen van […]